Destination Unknown – De reis!

Tijd voor een heel andere vakantie. Nadat een vriend van mij halverwege maart vertelde dat hij die dag op vakantie ging, maar niet wist waarheen, was ik verbaasd. Hij bleek via Srprs.me een vakantie geboekt. Het principe: je kiest uit zeven verschillende soorten reizen, hun zoeken je vlucht en accommodatie uit en je krijgt alles thuisgestuurd, maar je weet alleen hoe laat op welk vliegveld in Nederland moet staan. Daar kan je pas een krascode invoeren en zo weet je welk vliegtuig van jou is. Als je op het schuine, dikgedrukte Srprs.me klikt kom je op hun site terecht, zodat jij ook jouw onbekende reis kan vinden. Deze vakantie heb ik samen doorgebracht met een van mijn beste vrienden. De foto’s zijn gemaakt met mijn iPhone 5S, want ik kreeg op plaats van bestemming wat problemen met mijn camera, dus moest ik overschakelen op een iets mindere kwaliteit foto’s. Spoileralert: de plaats van bestemming staat hieronder.

Carnas on Tour gaat op verrassingsvakantie.

Dag één:
Op zaterdag moesten wij om 7:00 uur aanwezig zijn op Eindhoven Airport. Of te wel, het was erg vroeg opstaan. Rond 5:30 uur was ik bij Leon, waarna het nog ongeveer een uurtje rijden was. Na geparkeerd te hebben bij het vliegveld was het nog ongeveer acht minuten lopen naar de terminal. Daar hebben we onze krascode open gekrast met een locatie waar wij echt geen rekening mee hadden gehouden. Onze vlucht zou gaan naar de hoofdstad van Polen: Warschau!

Bij aankomst was het net als bij vertrek bewolkt, maar gelukkig was het nog even reizen tot aan de stad zelf. Er waren nog veel meer Nederlanders die via Srprs.me een reis hadden geboekt en ook naar Polen gingen. Zo kwamen met een groep van 13 man terecht bij de shuttlebus naar het treinstation van Modlin. Daar hebben we ongeveer een uur gewacht op de trein, waardoor we een potje gingen kaarten met zes man. Uiteindelijk zaten we in de goede trein, maar toen we erin zaten bleek het nog een half uur wachten tot deze naar Warschau zou gaan rijden.

Halverwege de reis was er nog een ongeluk. Een fiets van iemand viel tegen het been van een Poolse vrouw aan, waardoor de ambulance onder andere moest komen. Daardoor konden we na een half uur stilstaan op station Legionowo onze reis vervolgen. Rond 13:00 uur kwamen we aan in Warschau en na een half uur lopen kwamen we aan bij het Warsaw Downtown Hostel. Een heel mooi hostel in het centrum van Warschau. Je kan het vinden op Wilzca 33, Warschau.

Leon en ik hebben daarna de wijk daar verkend en daarna zijn we gaan eten bij het Hardrock Café. Normaal gesproken is het erg duur, maar omgerekend waren we voor twee personen erg weinig kwijt. Daarna zijn we teruggegaan naar het hostel en heb ik vanaf 20:30 uur deelgenomen aan een Pubcrawl. Het was erg geweldig en ik raad het iedereen aan om deze te doen! De dranken in Warschau zijn ook erg goedkoop, waardoor je voor meer drank relatief minder geld kwijt bent dan in Nederland. Al met al een mooie eerste avond.

Dag twee:
Dag twee stond in het teken van een bezoek aan het oude stadscentrum. Vanaf het hostel is het ongeveer een half uur lopen. Onderweg kom je veel mooie gebouwen tegen, maar in het oude centrum staan de mooiste gebouwen. Daar staat onder andere het koninklijke kasteel. Ook het presidentieel paleis kan je vinden nabij het oude centrum. Daar hebben we trouwens in een Bierhalle, ook wel bekend als een biergarten, een lekker Oktoberfestbiertje en een schnitzel gegeten. Het biertje was een groot succes, helaas de schnitzel dan weer niet. Daarna was het tijd om verder te lopen.

We kwamen veel mensen tegen die aanwezig waren voor de Wereldjongerendagen van de katholieke kerk. Je hoorde dus veel gezang en soms was er een ‘kruistocht’ door het oude centrum. Hier kwamen wij niet voor, wij kwamen voor de mooie gebouwen en het uitzicht vanaf Manure Mount. Vanaf hier had je een uitzicht op het stadsstrand met beachclub La Playa. Daarachter heb je de dierentuin en iets meer naar rechts heb je het nationaal voetbalstadion van Polen, die erg groot is.

In de avond hebben we gegeten bij een Tsjechisch restaurant. Daar hebben we een lekkere kip op, maar nadeel was dat deze een beetje droog was. Een halve liter bier erbij en het probleem was gelukkig opgelost. In de avond zijn we met andere Nederlanders in de stad een poging gaan doen om te stappen. Maar aangezien het zondag was, was er niet veel te doen. Uiteindelijk kwamen we andere Nederlanders tegen en hebben we daar even mee staan praten. Rond 5:00 uur kwamen we terug bij het hostel en was het weer tijd om te slapen.

Dag drie:
We gaan naar de dierentuin, jaaaaa! Ik heb goede verhalen gehoord over de dierentuin van Warschau, dus besloten we in de ochtend om deze maar eens te gaan bezoeken. Na goed uitgezocht te hebben hoe we bij deze dierentuin moesten komen, kwamen we daar rond een uur of 12:30 aan. Het is niet een dierentuin als Blijdorp, Artis of Emmen. Het is een dierentuin in een groot stadspark die niet zo mooi is als in Nederland. Toch was er genoeg te beleven en kan je er met gemak drie tot vier uur rondlopen.

Er zijn dieren te vinden als pinguïns, tijgers, leeuwen, veel soorten maki’s, stokstaartjes, apen, één haai en veel vogels. Uiteindelijk hebben wij ons goed vermaakt. In de avond hebben wij gegeten in een Engelse pub, genaamd de British Bull Dog. Daar hebben we heerlijk gegeten onder het genot van, je raadt het vast al, een lekker biertje en voor mij ook nog een shotje wodka, om het af te leren zal ik maar zeggen. Als eten had ik een heerlijke eend, echt een aanrader!

Omdat het de eerste keer zo geweldig was, ging ik in de avond nog een pubcrawl doen, ongeacht dat we ’s morgens er vroeg uit moesten. Al met al was het weer een leuke avond en een onvergetelijke vakantie!

Dag vier:
De laatste dag. ’s Morgens vroeg moesten we opstaan om de shuttlebus naar het vliegveld te pakken. Eenmaal daar aangekomen was het nog ongeveer twee uur wachten tot we konden boarden. Uiteindelijk vlogen we om 9:45 uur terug naar Eindhoven Airport. Eenmaal daar aangekomen vertrokken we met de auto naar Lage Zwaluwe om Leon af te zetten. Daarna bracht ik Ruben en Anna, twee Nederlanders die ook via Srprs.me in hetzelfde hostel zaten als ons, naar Dordrecht Centraal Station. Zij moesten nog door naar Leiden om thuis te komen.

Ik wil Srprs.me bedanken voor de geweldige vakantie. Dit is zeker niet de laatste keer dat ik via jullie op vakantie ga. Ik raad dus ook iedereen aan om een reis via hun te boeken. Embrace the unknown en heb de tijd van je leven!

7 reacties op “Destination Unknown – De reis!”

1. Leuk om te lezen! Echter je maakt wel veel spelfouten, dat zou natuurlijk niet moeten mogen als je blogt. Bijvoorbeeld ‘hun boeken dan’ ipv ‘zij boeken dan’ en ‘hebben verkent’ ipv ‘hebben verkend’. Gewoon wat tips 🙂

2. Pingback: Fijne Kerstdagen en een reisvol 2017! – Carnas on Tour

3. Pingback: Voordeelcodes hotels en reizen! – Carnas on Tour

4. Pingback: Destination Unknown – Part 2 – Carnas on Tour

5. Pingback: Destination Unknown – De reis #2 – Carnas on Tour

6. Pingback: Carnas on Tour blaast twee kaarsjes uit! – Carnas on Tour

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *